Tuesday, April 14, 2009

Mutiara II

Dua hari sudah berakhirnya program Mutiara2 di Tanjung Bira. Alhamdulillah sayaberpeluang jua untuk ikut program ini walaupun kerisauan untuk remedial membuak-buak yang hampir membatalkan niat ke sana. Risau punya pasal saya ikut mutiara dengan memikul laptop dan nota-nota kuliah satu kantung plastik niatnya untuk ulangkaji juga di kala masa lapang.

Huh~

Mutiara kali ini boleh di puji akan lokasinya yang sangat best. Sangat best! Chalet yang dekat dengan pantai dan dewan terbuka menghadap laut sampai terasa angin laut semasa berprogram. Huhu~

view indah dari dewan terbuka Mutiara2


Mutiara kali ini sangat berbeda dari yang tahun sebelumnya. Mungkin kali ini lebih ‘skema’ dan tak sesantai dari tahun lepas. Mungkin juga sebab ada dua penceramah dari Malaysia.


Entahlah. Terlalu banyak yang harus dievaluasi kembali untuk mutiara ini menurut pandangan saya dan beberapa teman yang lain. ( tak tahu nak cakap apa)


Apapun, saya tetap menggali apa yang mampu saya bawa pulang. Biarpun sedikit, namun bermakna. Bak kata seorang teman “ tak dapat bawa balik mutiara nak wat camne, wat balik kerang mutiara pun jadik le..”


Mendalam betul maknanya. Hehe ^_^


Syukur jua atas apa yang mampu saya kutip dari program ini.


.Alhamdulillah.

5 comments:

Dr Amad said...

Siapa penceramah tu?

DiNi aZiZ said...

ada 2 orang.
yang pertama Encik Mus.49 y.o. lupa plak nama penuh. beliau seorang engineer and lecturer electrical engineering di uitm shah alam.

yang kedua Ust. shahir rasanya. lupa juga namanya hehe. 30++ y.o. beliau jadi macam trainer program motivasi. ustaz di sekolah MATRI perlis.

kalau sy x silap, both of them from a training consultant di msia n dah biasa buat program.

maybe saya x berapa suka program yang 'skema' hehe. siap tiup2 wisel lagi mcm zmn sekolah asrama dulu huhu.

apapun, alhamdulillah ada byk pengisian juga ^_^

Dr Amad said...

Hehe...skema banyak terkait dengan program yang tiada nilai manusia didalamnya.

Agak-agak ala2 perkhemahan ibadat cm sekolah dulu2...e

DiNi aZiZ said...

hehe..agak le cam back to zmn sekolah dulu2. gi kem ibadah siap ada cekgu disiplin tiup2 wisel sape lmbt kena denda huhu.
itu yg saya 'trauma' tu kot bila dgr wisel haha.
xnak kena paksa2 huhu~

nurira ~* said...

dini, pembetulan...bukan ust.shahir la... ust.syahid.. huhu. anyway,syahir is my brother's name la.

Post a Comment