Saturday, April 04, 2009

hidup.tanpa.Kepastian

Saya bingung sebentar. Tidak tahu macam mana nak buat keputusan yang masih jauh ke hadapan yang belum ada kepastian. Kawan-kawan yang lain dah sibuk telefon bertanya.

“ Kitorang nak beli tiket balik raya on 16th. Balik Kb on 17th. Jom le dien kita balik sama-sama.”

Bingung lagi. Memang kawan-kawan beria nak beli tiket balik raya pada bulan September nanti. Alasan mereka untuk beli awal, ya pasti murah banget. Lagi pula memikirkan kebarangkalian untuk tiket habis menjelang hari raya sangat tinggi!

Memang tahun ini pasti persaingan sangat sengit sebab semua tak kira junior atau senior nak balik raya di Malaysia pastinya. Tak kisah sebenarnya kalau harga mahal sedikit, tapi kalau tiket habis?? Jawabnya, beraya di perantaun lagi le nampaknya . Huhu..tak nak!!

Sebenarnya saya dalam konflik dalaman. Sebab banyak kebarangkalian yang belum pasti. Bulan September itu juga insyaAllah kami akan wisuda(grad) doktor muda. Belum tentu bila. Dengar khabar awal bulan, tapi belum pasti.

Bagaimana nak buat keputusan yang belum ada kepastian?

Doa, minta petunjuk dari Allah dan saya ikutkan kata hati ini.

Akhirnya saya buat keputusan dan nak beli tiket balik raya 16 september. InsyaAllah semoga keputusan ini adalah yang terbaik.

Tawakkal.

  1. Saya pun teruja nak balik raya tahun ini sebab ada kawan undang ke majlis pertunangannya. Mesti kena datang nak amik berkat hehe ^_^
  2. Raya oh raya~


0 comments:

Post a Comment