Sunday, September 12, 2010

Aidilfitri 2010


Ramadhan akan pergi, dan hati terasa begitu sayu sekali. Seakan belum puas merasai nikmatnya Ramadhan. Datangnya Syawal kali ini benar-benar tidak dirasai. Mungkin sebab dua tahun lepas saya beraya di Malaysia bersama keluarga, tapi tahun ini saya rela berkorban untuk tidak pulang berhari raya mengingat tugas belajar yang harus dijalani. Moga pengorbanan kali ini membawa keberkatan dan kemudahan.

“ Ummi, tak rasa nak raya tahun ni. Tak tahu nak buat apa. Rindu nak raya dengan ummi abah..”

“ Sabar, biasa lah itu. Adat belajar jauh. InsyaAllah tahun depan boleh beraya bersama nanti..”

Mungkin ada hikmahnya lebaran di sini tahun ini. Setidaknya saya dah pandai masak kuah kacang, nasi himpit resepi ummi sewaktu open house kelmarin hehe ^_^

Walaupun tahun ini tidak ramai yang beraya di sini (batch 06 hanya 8 orang), namun suasana hari raya tetap kami meriahkan. Alhamdulillah.

Di kesempatan ini saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1431H buat semua keluarga, rakan-rakan seperjuangan dan semua yang mengunjungi 'Seteguh Tekadku' ini. Maaf zahir dan batin.
  1. Terima kasih buat ummi yang kirimkan 4 pasang baju raya tahun ini. Sayang ummi ^_^
  2. Terima kasih juga buat PKPMI untuk sambutan aidilfitri, juga buat adik-adik yang sudi ajak open house.
  3. Teringin nak makan ketupat tiga segi daun palas yang nenek buat. Rindu~
  4. Buat Kak Dina, maaf tak dapat tolong buat biskut raya. Buat adik- adik di rumah, maaf kak dini tak dapat jadi AJK kebersihan dan pasang pelita tahun ini.
  5. Moga Allah masih memberi kesempatan untuk bertemu kembali Ramadhan tahun depan. Ramadhan, hati ini rindu padamu~

0 comments:

Post a Comment