Friday, June 11, 2010

Alam

Hati ini merindukan bunyi ombak. Rindukan bau laut. Lama sudah tidak melihat laut. Sekian lama setelah menjalani posting di hospital tanpa cuti membuat diri ini rindu untuk melihat alam yang indah. Seakan minda dan fikiran turut memberontak mahu istrirehat. Untuk saya, bukan mall atau pawagam menjadi tempat pilihan hati namun alam itu yang dicari. Pantai, laut, danau, air terjun mampu memberikan kepuasan untuk hati ini. Saya sukakan alam.

Mungkin doa saya didengari. Saya penat dan mahukan alam itu. Usai di bahagian interna, biarpun belum selesai ujian, Allah berikan kesempatan untuk saya berjalan melihat alam. BIRA!

Alhamdulillah, rindu hati ini terubati sudah.

Biru laut Bira


Terang bulan di subuh hari


Angin bayu bertiup membawa pergi rasa hati ini
Putih pasir suci memadam kepenatan hati ini
Biru laut terbentang menghampar ketenangan hati ini
Sinar matahari terbenam menggelamkan gundah hati ini
Terang bulan malam menerangi hati yang kelam ini
Sungguh, hati ini tenang melihat alam
Alam, tetaplah ada di hati ini
Moga hati ini dekat Pencipta mu~

PERMATA 2010
Bira
29Mei10

*credit pictures to jr2009

0 comments:

Post a Comment