Wednesday, March 10, 2010

Mahu menulis lagi

Maaf. Rasa bersalah terhadap diri sendiri juga. Sudah terlalu lama blog ini bersawang. Entah berapa bulan lamanya, tidak mahu saya hitung lamanya. Sejak mulai kehidupan baru di hospital, seakan masa untuk menulis, berkongsi rasa dan cerita di sini tiada. Banyak alasannya tidak usah diperkirakan Jangan salahkan masa. Salahkan diri sendiri. Banyak cerita, memori, pengalaman yang mahu dikongsi sepanjang kehidupan sebagai dokter muda di rumah sakit. Banyak sekali. Sudah empat bahagian yang telah dilewati, setiap satunya ada kisah tersendiri.

Alhamdulillah, empat hari sisa cuti ini setelah hampir enam bulan di hospital, tanpa cuti. Terkadang tidak pernah merasa hujung minggu. Seakan minggu tidak berpenghujung hehe.
Untuk mengungkit kembali kisah lama hampir 5 bulan lalu, mungkin agak sukar. Tapi insyaAllah, akan saya cuba. Harus. Takkan dibiarkan segala kisah pengalaman dan pengajaran sepanjang hidup ini sia-sia berlalu seperti tidak ada kesannya.

Selamat berlibur selama empat hari wahai diri, nikmati waktu lapang, gunakan sebaiknya sebelum waktu yang padat kembali minggu depan dan belum tahu kapan lagi bisa berlibur ^_^

0 comments:

Post a Comment