Thursday, June 18, 2009

Tropical Medicine II

Alhadulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah syukur puji bagi Ilahi system terakhir telah juga berakhir tadi sore. Syukur teramat sangat sebab system kali ini dapat dihadapi dengan lancar Alhamdulillah. Segalanya dipermudahkan oleh Nya. Saya dengan berjayanya telah menjawab ujian practical yang banyak menghafal jenis nyamuk, cacing, fungi dan aneka hidupan lain dengan lulus tanpa remedial. Tak sia-sia mengahafal tak tidur malam sampai pagi hehe. Alhamdulillah syukur sangat.


Ujian clinical skills lab dengan blood and feces smear juga Alhamdulillah lulus. Syukur juga doktor penguji yang sangat baik walaupun hari itu agak kepenatan menunggu ujian dari pagi sampai sore. Alhamdulillah.


Tengahari tadi ujian final theory. Agak mencabar dengan kurangnya soalan clinical yang muncul dengan kebanyakan soalan pharmacology dan microbiology yang tak disangkakan. Tawakkal. Sudah lakukan yang terbaik.


Malam tadi juga keputusan diumumkan. Saya lulus. Betul ke? Tak sangka juga. Mungkin markah kumulatif dari ujian sebelumnya yang banyak menbantu. . Alhamdulillah.


Apapun, system ini di luar dari mind setting sesetengah senior yang mengatakan ianya sangat memberi tekanan. Bagi saya semuanya tergantung pada diri kita sendiri yang menentukan. Alhamdulillah saya berjaya menghadapinya dengan mudah dan sangat enjoy belajar nyamuk dan cacing hehe ^_^


Terima kasih tak terhingga buat prof, specialist, dokter pembimbing yang telah memberi ilmu dan tunjuk ajar. Terutama sekali kepada coordinator Dr Sultan yang sangat bertanggungjawab dan sporting. Thanks doc.


Untuk ummi dan abah, terima kasih atas solat hajat dan doa yang dikirim. insyaAllah Ni dah lakukan yang terbaik.


Alhamdulillah atas segala nikmat yang diberikan dan segalanya yang dipermudahkan.

0 comments:

Post a Comment