Monday, August 09, 2010

Menanti Ramadhan Kareem


Sisa sehari lagi Ramadhan akan tiba lagi. Alhamdulillah, puji syukur Allah memberikan kesempatan lagi untuk diri ini merasai nikmatnya Ramadhan. Hati benar-benar merindukan Ramadhan, dan sudah tidak sabar untuk bertemunya kembali. Hati benar-benar meronta untuk bertemu kembali Ramdhan.

Ahlan wasahlan Ramadhan Kareem.

Hati merindukan untuk merasai indahnya berpuasa bulan ramdhan. Suasana yang meriah menyambut Ramadhan di sini begitu serasa sekali. Agak berbeza kemeriahannya berbanding di tanah air sendiri. Di sini kemeriahan Ramadhan disambut seakan menyambut lebaran.

Saya merindukan untuk memasak juadah berbuka, menanti berbuka bersama teman
Saya merindukan untuk bertarawikh di masjid
Saya merindukan bunyi kertukan sahur setiap paginya
Saya merindukan untuk bangun bersahur
Saya merindukan untuk subuh berjemaah di masjid bersama tetangga
Saya merindukan untuk merasai kembali indahnya Ramadhan di sini
Biarpun begitu, saya tetap merindukan Ramadhan di samping keluarga
Moga Ramadhan kali ini membuka hati ini lebih dekat dengan cinta Ilahi~

29 Syaaban 1431H

0 comments:

Post a Comment