Wednesday, May 26, 2010

Kata Maaf

“ Ummi, Ni minta maaf sebab dah lama tak telefon ummi. Bukannya Ni lupakan ummi tapi Ni selalu tertidur awal malam untuk telefon ummi..”

“ Tak apa. Ummi faham. Afat ada cakap Ni sibuk dan ummi faham. Ummi tak salahkan..”

Air mata ini mengalir deras. Mengalir untuk merasakan bersalah dan berdosa untuk tidak menghubungi ummi sudah hampir seminggu.

Saya tiba-tiba tersentuh.

Sibuk.

Bukan itu alasan untuk saya.

Saya masih belajar. Belum lagi bekerja. Kata sibuk itu tidak pantas dijadikan alasan untuk tidak menghubungi ummi dan abah di Malaysia.

Saya tersedar. Saya adalah seorang anak untuk ummi dan abah. Saya tidak seharusnya begitu. Ummi dan abah setiap saat ingat akan anak-anak mereka.

Saya belum bekerja. Belum mempunyai suami. Belum mempunyai anak. Dan tidak ada beban apa-apa yang tepikul di bahu ini.

Maafkan Ni, ummi abah.

Biarpun bukan setiap hari saya menghubungi mereka, namun ummi dan abah tetap selalu ada dalam ingatan dan hati ini.

Ada dalam tiap doa saya.

Moga Allah sentiasa memberi rahmat dan kasih sayang untuk Ummi dan Abah.

Moga ummi dan abah tahu,

Diri ini selalu menyayangi dan merindukan pelukan, belaian kasih sayang ummi dan abah~

0 comments:

Post a Comment